Nyhet

Adapteos nye merkevareidentitet møter fremtidens fleksible sosiale infrastruktur

Adapteo's new brand identity showcased with visuals, typography, and modular solutions; featuring bold designs and focus on sustainability and adaptability.

Adapteo

Den nye merkevareidentiteten markerer et viktig steg i Adapteos utvikling og forsterker selskapets forpliktelse til fleksibilitet, sirkularitet og rollen som den foretrukne leverandøren av modulære, midlertidige løsninger for sosial infrastruktur.

Adapteo, den ledende leverandøren av fleksible modulære romløsninger i Nord-Europa og Norden, lanserer sin nye merkevareidentitet – en identitet som speiler fremtidens infrastruktur i en verden med økende krav til fleksibilitet, bærekraft og motstandsdyktighet. Utviklet i samarbeid med ledende merkevarespesialister hos Kurppa Hosk, er den nye merkevaren utformet til å være fremtidssikker samtidig som den respekterer Adapteos arv. Den gjenspeiler selskapets voksende tilstedeværelse i Norden og Nord-Europa, samt dets dedikasjon til å levere høykvalitets, fleksible bygg som imøtekommer de stadig skiftende behovene i samfunnet, næringslivet og organisasjoner.

"Vi skaper rom til en verden i konstant endring – måten vi lever, arbeider og lærer på gjennomgår en grunnleggende forvandling. Vårt nye merkevareuttrykk fanger både vår arv og vår fremtid – en fremtid definert av vår responsivitet, bærekraft og inkluderende identitet. Ettersom vi fortsetter å flytte grenser innen sirkularitet og modulær infrastruktur, trengte vi en merkevare som virkelig gjenspeiler vårt formål."

-  Anna Högberg, Chief Brand and Communications Officer.

Merkevarefornyelsen faller sammen med nok et år der Adapteo befester sin posisjon som den foretrukne leverandøren av modulære, midlertidige løsninger i sine markeder. Denne milepælen kommer i kjølvannet av en rekke bransjerangeringer, sertifiseringer og innovasjonsgjennombrudd som styrker selskapets misjon om å lede overgangen til en lavkarbon, sirkulær økonomi.

"Hos Adapteo skaper vi forutsetningene for at samfunnet kan holde tritt med utviklingen og blomstre, noe som innebærer å bidra til å redefinere hvordan samfunn bygger for fremtiden. Den nye merkevaren reflekterer kjernen i det vi gjør: å tilby fleksible, sirkulære løsninger som gir samfunn mulighet til å vokse, underbygge næringslivet og drive bærekraftig utvikling. Med rask urbanisering og behovet for bærekraftig utvikling, mener vi at fleksibilitet og modularitet er den rette veien fremover", sier Johanna Persson, CEO og President i Adapteo Group.

Kjernen i Adapteos suksess er selskapets Space-as-a-Service (SPaaS)-modell, som gir kundene en smartere måte å få tilgang til fleksibel infrastruktur uten langsiktige forpliktelser. Fra skoler og sykehus til kontorlokaler og boliger fungerer Adapteos løsninger som katalysatorer for sosial, miljømessig og økonomisk påvirkning – og hjelper byer og industrier med å transformeres til en mer fleksibel, lavkarbonfremtid. Ved å designe bygg som kan gjenbrukes, flyttes og endres, beviser Adapteo at infrastruktur både kan være høytytende og bærekraftig.

Den oppdaterte merkevaren er i tråd med Adapteos overordnede misjon: å bidra til å forme fremtidens bygde miljø ved å skape fleksible bygg der mennesker og samfunn kan trives i tider med endring.